Thursday 14 November 2019

BBN3402Satu2019: Minggu 9


Qoutes





NOR FATIN ADLINA BINTI MOHD SALLEH 

(192777)


No
Bahasa Inggeris
Muka surat
Translate.Com
Bahasa Melayu yang sudah dibaca pruf
1
Let go of your sadness
Let go of your tears
Let start to harvest
Your own happiness!
60
Mari kita kesedihan anda biarkan keluar air mata anda mula menuai kebahagiaan anda sendiri!
Hilangkan kesedihanmu…
Hapuskan air matamu…
Mulakan untuk menanam kebahagiaanmu sendiri!
2
Sweep away all your trouble…
Pave the way for pleasure…
62
Sapu semua masalah anda... Merintis jalan untuk keseronokan...
Hapuskan semua masalahmu…
Carilah jalan kepada kebaikan…
3
Spread your honesty
Spread your loyalty
Spread your sincerity
For a wonderful memory…
64
Menyebarkan kejujuran anda menyebarkan kesetiaan anda menyebarkan keikhlasan anda untuk memori yang indah...
Sebarkan kejujuranmu…
Sebarkan kesetiaanmu…
Sebarkan keikhlasanmu untuk kenangan yang lebih indah…
4
No fear to say sorry
Be sincere to show your dignity
66
Tidak takut untuk mengatakan Maaf ikhlas untuk menunjukkan maruah anda
Jangan takut untuk berkata maaf
Jujurlah dalam menunjukkan maruah dirimu
5
A person will do more and more when they are being appreciated
68
Seseorang akan melakukan lebih banyak lagi apabila mereka dihargai
Seseorang akan melakukan banyak dan lebih banyak apabila mereka dihargai
6
Great leaders dare to lead
Dare to make changes and dare to be challenged!
70
Pemimpin besar berani membawa berani untuk membuat perubahan dan berani dicabar!
Pemimpin yang baik berani untuk memimpin
Berani untuk melakukan perubahan dan berani untuk dicabar!
7
Life without challenges is boring
Life with challenges is interesting!
72
Kehidupan tanpa cabaran adalah membosankan kehidupan dengan cabaran yang menarik!
Kehidupan tanpa cabaran membosankan
Kehidupan bersulamkan cabaran itu amat menarik!
8
Seal your PAST
Enjoy your PRESENT
Challenge your FUTURE
74
Meterai masa lalu anda menikmati cabaran masa depan anda
Tutuplah masa lalumu
Nikmati masa sekarangmu
Cabar masa depanmmu
9
Your silence hurts me the most!
Your words kill me the most!
76
Senyap anda menyakitkan saya yang paling! Perkataan anda membunuh saya yang paling!
Kesenyapanmu kesakitan yang amat buatku
Kata-kata mu pembunuh utama diriku!
10
You greet me when I’m lonely…
But you are afraid of responsibility
78
Anda menyambut saya apabila saya kesepian... Tetapi anda takut bertanggungjawab
Kamu menghiburkan ku tatkala ku sendiri…
Tapi kau gentar akan tanggungjawab
11
Your braveness attracts me and drags me to swallow my pain…
80
Bravusan anda menarik saya dan drags saya untuk menelan kesakitan saya...
Keberanianmu menarik hatiku dan membawa aku untuk menelan semua kesakitan ku…
12
Your presence and gentle heart light up the fire of the happiness…
81
Kehadiran anda dan jantung lembut menyalakan api kebahagiaan...
Kehadiran dan kelembutan hati mu menyalakan api kebahagiaan…
13
Your words of kindness
Your words of caringness
Melted the wall of my toughness!
82
Kata anda kebaikan perkataan anda caringness Melted dinding keliatan saya!
Kata-kata kebaikan mu
Kata-kata jujurmu mencairkan dinding keegoan ku!
14
Time is very precious…
Grab it!
As time will not be repeated!
84
Masa yang sangat berharga... Rebutlah! Kerana masa tidak akan diulang!
Masa itu amat berharga!
Hargailah ia!
Masa itu tidak akan berulang lagi!
15
When hurt touches your heart
It will bleed…
And it takes time to heal…
86
Apabila menyakiti menyentuh hati anda, ia akan berdarah... Dan ia mengambil masa untuk menyembuhkan...
Apabila kesakitan melukai hatimu
Ia akan terluka…
Dan ia mengambil masa untuk sembuh…
16
Strive for success till you reach your satisfaction…
89
Berusaha untuk kejayaan sehingga anda mencapai kepuasan anda...
Berusahalah untuk mencapai kejayaan sehingga anda benar-benar puas…
17
Paint the route of your future with colors of happiness!
91
Cat laluan masa depan anda dengan warna kebahagiaan!
Coretkan masa depan anda dengan warna-warni kehidupan!
18
When you meet difficult roads…
Keep moving on
Do not quit!
93
Apabila anda menemui jalan yang sukar... Teruskan bergerak Jangan berhenti!
Apabila anda menemui jalan yang sukar…
Teruskan melangkah
Jangan sesekali berhentu!
19
Life is tough…
But trust yourself you can climb the stairs and erase the hurdles…
95
Kehidupan adalah sukar... Tetapi Percayalah diri anda boleh memanjat tangga dan memadam halangan...
Kehidupan ini bukan mudah…
Tetapi percayalah dirimu mampu mendaki tangga dan menghapuskan halangan-halangan itu…
20
Close the door of dullness
Open the path for happiness!
97
Tutup pintu dullness membuka laluan untuk kebahagiaan!
Tutuplah pintu kesengsaraan
Bukalah laluan kebahagiaan!
21
My parents will be happy when I am a   better person
I promise to make them proud of me…
162
Ibu bapa saya akan gembira apabila saya orang yang lebih baik saya berjanji untuk membuat mereka bangga dengan saya...
Orang tua ku gembira apabila aku menjadi orang yang lebih baik
Aku berjanji akan membuat mereka lebih berbangga dengan diriku…
22
You came to me to be my friend…
And I accepted…
You left me…
Without saying a word…
163
Anda datang kepada saya untuk menjadi rakan saya... Dan saya menerima... Anda meninggalkan saya... Tanpa berkata perkataan...
Kau hadir kepada ku menjadi temanku…
Dan aku menerimanya…
Kini kau tinggalkan ku
Tanpa seuntai kata…
23
I will not change to what you want me to be…
But I will change to be a better person on my own.
166
Aku tidak akan berubah kepada apa yang anda mahu saya menjadi... Tetapi saya akan bertukar menjadi orang yang lebih baik pada saya sendiri.
Aku tidak akan berubah menjadi seperti yang kau inginkan…
Tetapi akan berubah untuk menjadi insan yang lebih baik mengikut cara ku sendiri.
24
In order for me to be respectful, I have to respect others too.
168
Bagi saya untuk menjadi sopan, saya perlu menghormati orang lain juga.
Dalam niat hatiku untuk dihormati, aku harus terlebih dahulu menghormati orang lain…
25
No matter how bad I am in a situation…
My family will be there for me!
170
Tidak kira betapa buruk saya dalam keadaan... Keluarga saya akan berada di sana untuk saya!
Tidak kira aku berada dalam keadaan apa sekalipun…
Keluargaku sentiasa ada bersama ku!
26
I miss having you around and listening to your stories.
I will be right here
Waiting for you
Everyday!
172
Saya terlepas anda di sekeliling dan mendengar cerita anda.Saya akan berada di sini menunggu untuk anda setiap hari!
Aku rindu saat-saat kau bersama ku dan mendengar cerita-cerita mu.
Aku akan sentiasa di sini
Menunggu mu
Setiap hari!
27
Walking through the same path everyday will make you want to change 
Towards a better route…
174
Berjalan melalui laluan yang sama setiap hari akan membuat anda mahu untuk menukar ke arah laluan yang lebih baik…
Berjalan mengharungi jalan yang sama setiap hari membuatkan kamu ingin berubah kea rah jalan yang lebih baik…
28
I am happy when you are around.
You are kind-hearted
You are full of motivation
You are such an inspiration!
176
Saya gembira apabila anda berada di sekitar. Anda adalah baik hati anda penuh motivasi anda adalah inspirasi!
Aku gembira apabila kau ada bersama ku.
Kau seorang yang baik hati
Kau seorang yang penuh dengan motivasi
Kau seorang inspirasi!
29
No matter how bad you treated me…
I will forgive you.
I hope you will be a better person one day!
I hope you will not hurt others again…
178
Tidak kira berapa buruk anda merawat saya... Saya akan memaafkan anda.Saya berharap anda akan menjadi orang yang lebih baik satu hari!Saya berharap anda tidak akan menyakiti orang lain lagi..
Tidak kira bagaimana kau melayanku…
Akau akan sentiasa memaafkan mu…
Aku berharap kamu akan menjadi orang lebih baik suatu hari nanti
Aku berharap kau tidak akan lagi menyakiti hati orang lain…
30
Try your best to be good to others
As others will be good to you too!
180
Cuba yang terbaik untuk menjadi baik kepada orang lain sebagai orang lain akan baik kepada anda juga!
Berusahalah yang terbaik untuk menjadi baik kepada orang lain seperti mana orang lain berlaku baik pada mu!
31
I am the same person
Whom you met several years ago…
I am the same person
Whom you helped with your kindness…
182
Saya orang yang sama yang anda bertemu beberapa tahun yang lalu... Saya orang yang sama yang anda membantu dengan kebaikan anda...
Aku adalah orang yang sama kau jumpa beberapa tahun yang lalu…
Aku adalah orang yang sama kau tolong dengan kebaikan hatimu…
32
Follow your heart
To be a good person
To be a good to others
You will be content in life…
184
Ikut hati anda untuk menjadi orang yang baik untuk menjadi baik kepada orang lain anda akan kandungan dalam kehidupan…
Ikut kata hatimu untuk menjadi orang yang baik
Untuk menjadi baik kepada orang lain
Dengan itu, kau akan lebih menghargai kehidupan…
33
Siblings with be there for you
When you needed them most.
Love them all!
186
Adik-beradik yang berada di sana untuk anda apabila anda memerlukan mereka yang paling.Suka mereka semua!
Adik beradik akan selalu bersamamu apabila kau memerlukan mereka
Sayangi mereka semua!
34
Your positive vibes towards others make me want to be like you
I will try my best
To be a positive person!
188
Getaran positif anda terhadap orang lain membuat saya mahu menjadi seperti anda saya   akan cuba yang terbaik untuk menjadi orang yang positif!
Kekuatan positif mu buat orang lain membuatkan aku ingin menjadi seperti mu
Aku akan cuba sedaya upaya ku
Untuk menjadi seorang yang positif!
35
She is the most beautiful person in the world!
She is always there for me with her smile
I will be with you soon, mother!
190
Dia adalah orang yang paling indah di dunia! Dia sentiasa ada untuk saya dengan senyuman saya akan bersama anda tidak lama lagi, ibu!
Dia adalah yang paling cantic di dunia ini! Dia selalu ada untuk diriku dengan senyumannya
Aku akan bersamamu kelak, ibu!
36
I want to be successful in life and I want to do it right way
Honesty is the best rule!
192
Saya mahu berjaya dalam kehidupan dan saya mahu melakukannya dengan cara yang betul kejujuran adalah peraturan yang terbaik!
Aku mahu berjaya dalam kehidupan dan aku mahu lakukan ia sekarang  dengan cara yang betul
Kejujuran adalah peraturan yang terbaik!
37
Be grateful with what you have
You will be happy and content…
194
Bersyukur dengan apa yang anda Adakah anda akan gembira dan kandungan
Bersyukurlah dengan apa yang kau ada
Kau akan lebih bahagia dan bermakna
38
The happiest time in life is when you work hard and achieve your goals.
196
Masa paling bahagia dalam kehidupan adalah apabila anda bekerja keras dan mencapai matlamat anda.
Masa yang paling bahagia dalam hidup ialah apabila kau bekerja keras dan meraih kejayaan itu.
39
When you are angry…
Smile and stay in silence
You will be calm and happy…
198
Apabila anda marah... Senyum dan tinggal di dalam senyap anda akan tenang dan gembira...
Apbila kau sedang marah…
Senyum dan diamkan diri
Kamu akan lebih tenang dan bahagia…
40
Respect others and feel good about it.
Others will respect you more!
200
Hormati orang lain dan berasa baik mengenainya. Lain-lain akan menghormati anda lebih!
Hormati orang lain dan berlaku baik.
Insan lain akan lebih menghormatimu!


No comments:

Post a Comment

BBN3402Satu2019: Minggu 14 (DI SINI)

NOR FATIN ADLINA BINTI MOHD SALLEH 192777 DI SINI               Di sini saya ingin meluahkan rasa syukur dan gembira sa...