Saturday 7 December 2019

BBN3402Satu2019: Minggu 8


Qoutes


NOR FATIN ADLINA BINTI MOHD SALLEH (192777)

No
Bahasa Inggeris
Muka surat
Cit Cat. com
Bahasa Melayu yang sudah dibaca pruf
1
Failure is a booster for a greater success!
2
Kegagalan ialah satu perangsang untuk satu kejayaan lebih besar!
Kegagalan ialah satu perangsang kepada satu kejayaan yang lebih besar
2
I am a human and I am not perfect
Accept me and love me
With nor rejects…
With no regrets…
4
Saya seorang manusia dan saya tidak sempurna
Terima saya dan menyayangi saya
Dengan mahupun menolak
Dengan tiada kesal
Saya seorang manusia dan saya tidak sempurna
Terima dan sayangi saya
Tanpa menolak…
Tanpa rasa kekesalan…
3
When you have been hurt and you are still alive KNEEL and thank God…
6
Apabila anda telah tercedera dan anda ialah KNEEL masih hidup dan syukur kepada Tuhan
Apabila kita terluka dan masih hidup
Berlututlah dan bersyukur kepada Tuhan
4
Writing is my passion
I write from my heart
I write from my soul
As words have the power to heal…
8
Penulisan ialah keghairahan saya
Saya menulis dari hati saya
Saya menulis dari semangat saya
Apabila perkataan mempunyai kuasa menyembuhkan
Menulis ialah minat saya
Saya menulis dari hati saya
Saya menulis dari semangat saya
Begitulah kuasa kata dalam mengubati…
5
When sadness fills your heart and tears flow in your eyes
Always remember…
God is with you…
Still with you…
Always with you…
10
Bila kesedihan mengisi jantung anda dan air mata mengalir dalam mata anda
Sentiasa ingat…
Tuhan bersama anda…
Masih bersama anda
Sentiasa bersama anda…
Apabila kesedihan menyelubungi hati
Dan air amat mengalir
Ingatlah selalu…
Tuhan bersamamu…
Masih denganmu…
Selalu bersamamu…
6
When you aim for SUCCESS…
NEVER QUIT!
12
Apabila anda menyasarkan untuk SUCCESS…
JANGAN BERHENTI!
Apabila anda mengimpikan kejayaan…
JANGAN PERNAH BERHENTI!
7
When my arms cannot reach the people who are close to my heart…
Who are close to my soul…
I always hug them in my prayers…

14
Bila lengan saya tidak mencapai orang ramai yang merupakan hampir jantung saya…
Siapakah hamper semangat saya…
Saya sentiasa memeluk mereka dalam doa saya…
Apabila tanganku tidak mampu meraih orang yang dekat dengan jiwaku…
Aku selalu memeluk mereka dalam doaku…
8
When someone appreciates you…
It is the most beautiful satisfaction!
16
Apabila seseorang menghargai anda…
Ia kepuasan paling cantik!
Apabila seseorang menghargai kita…
Ia adalah satu kepuasan yang amat indah!
9
When you feel confused…
Follow your heart…
and think hard!
18
Apabila anda berasa keliru
Ikuti jantung anda…
dan berfikir keras!
Apabila berasa keliru…
Ikut hatimu…
Dan fikir secara bijak!
10
When love is for the sake of God
It will never die…
20
Bila cinta ialah demi Tuhan
Ia tidak akan mati
Apabila cinta berpaksikan keredhaan Tuhan semata-mata
Ia tidak akan pernah mati…
11
Sometimes life is hard…
Be strong and keep moving on…
Do not let anything hold you back
From what you want…

21
Kadang-kadang hidup keras
Menjadi kuat dan asyik pergi
Jangan biarkan sesuatu mengadakan anda kembali
Daripada apa anda mahu…
Kadang-kadang hidup ini gentir…
Kuatlah dan terus melangkah…
Jangan biarkan apapun menghalang anda untuk mendapatkan apa yang anda inginkan…
12
Our SUCCESS and FAILURE is in the hands of GOD
NOT people…
TRUST GOD!
24
SUCCESS and FAILURE kami berada dalam tangan GOD
Bukan orang
AMANAH TUHAN!
KEJAYAAN dan KEGAGALAN kita berada pada tangan Tuhan
BUKAN manusia…
PERCAYALAH PADA-NYA!
13
We are only given TODAY
And never promised TOMORROW
SO…
Do it TODAY
Do not wait for TOMORROW!
26
Kami hanya diberi TODAY
Dan tidak pernah berjanji TOMORROW
JADI…
Melakukannya TODAY
Jangan menunggu TOMORROW!
Kita dikurniakan hari ini
Dan tidak pernah dijanjikan hari ESOK
JADI…
Lakukan HARI INI
Jangan tunggu HARI ESOK!
14
When life hits you too hard…
Pray and keep on praying…
27
Bila hidup mencapai anda terlalu keras
Doakan dan teruskan bersembahyang
Apabila hidup menghimpit anda dengan kesusahan…
Berdoa yang tersukan berdoa…
15
Love what you are doing
Keep going…keep moving…
And success is just ahead…
29
Cinta apa yang anda lakukan
Teruskanterus bergerak
Dan kejayaan sungguh di hadapan
Cintai apa yang anda lakukan sekarang…
Teruskan… Terus bergerak…
Dan kejayaan hanya di depan mata…
16
Dream BIG
And make it happen!
31
Mempunyai Impian Besar
Dan membuat ia berlaku!
Bermimpiah besar
Dan jadikan ia satu kenyataan!
17
Trust your STRENGTH!
Stand…
Rise…
And never quit!
34
Mempercayai kekuatan anda!
Pendirian
Kenaikan
Dan tidak pernah berhenti!
Percayalah KEKUATAN anda!
Berdiri…
Bangkit…
Dan jangan pernah berhenti!
18
Respect those who respect you
Appreciate those who appreciate you…
36
Menghormati mereka yang menghormati anda
Hargai mereka yang menghargai anda…
Hormati mereka yang hormat akan anda
Hargai mereka yang menghargai anda…
19
Be kind to others
To earn for a special heart
38
Buat baik kepada orang lain
Untuk dapat untuk sekeping hati khas
Berbuatlah baik kepada orang lain
Untuk mendapatkan sekeping hati yang istimewa
20
Leave your stress
And leave your pain…
Speed for success
To beautiful destination…
40
Tinggalkan tekanan anda
Dan meninggalkan kesakitan anda…
Kelajuan bagi kejayaan
Bagi destinasi cantik
Tinggalkan tekanan anda
Dan tinggalkan kesakitan anda…
Bergeraklah untuk satu kejayaan
Kepada destinasi yang indah…
21
Work hard every day to achieve your goal…the more you work, the more goals you will achieve!
104
Bekerja keras setiap hari mencapai matlamat anda…lebih anda kerjalagi gol anda akan mencapai!
Bekerja keras setiap hari untuk mencapai impian anda…
Lebih banyak kerja keras,
Lebih banyak matlamat yang akan diraih!
22
Missing a person will make you feel bless that you still have feelings towards others…
106
Hilang seseorang akan membuat anda berasa merestui bahawa anda masih lagi perasaan terhadap orang lain
Merindui seseorang akan menjadikan anda lebih bersyukur bahawa anda masih punya perasaan terhadap orang lain…
23
I will always try my best to be a better person every day!
108
Saya akan sentiasa cuba sedaya upaya saya menjadi satu orang yang lebih bagus setiap hari!
Aku akan berusaha sedaya upayaku untuk menjadi insan yang lebih baik setiap hari!
24
I forgive you today…
I forgive you tomorrow…
 I forgive you the days in between…
110
Saya memaafkan anda hari ini
Saya memaafkan esok saudara
Saya memaafkan anda hari di celah
Aku maafkan mu hari ini…
Aku maafkan mu hari esok…
Aku maafkan mu hari demi hari…
25
Remind yourself every day…
You are good
You are better…
You are the best!
112
Ingatkan diri anda setiap hari
Kamu bagus
Anda memperbaiki
Anda yang terbaik!
Ingatkan diri anda setiap hari…
Anda bagus
Anda lebih baik…
Anda adalah yang terbaik!
26
When you are at lowest point in your life, just remind yourself that it will go away soon.
Time heals…
114
Apabila anda berada di titik paling rendah dalam kehidupan anda, hanya mengingatkan diri anda yang ia akan pergi tidak lama lagi.
Masa sembuh
Apabila kamu berada pada tahap yang paling rendah dalam hidupmu, ingatkan dirimu yang masa itu akan berlalu tidak lama lagi.
Masa akan mengubati…
27
Love and care for yourself…
Before you tend to love and care for others.
116
Cinta dan menjaga diri anda
Sebelum anda cenderung untuk cinta dan menjaga yang lain.
Cinta dan jagalah dirimu sendiri…
Sebelum anda berniat untuk cinta dan menjaga orang lain.
28
Try not to be judgemental towards others
They might be the person who will help you!
118
Cuba tidak bersifat menghakim terhadap orang lain
Mereka mungkin orang yang akan membantu anda!
Cubalah untuk tidak bersifat menghakimi orang lain
Mereka mungkin orang yang akan membantu anda nanti!
29
You are full of smile
Happiness
Kindness
You are the best!
120
Anda penuh dengan senyuman
Kebahagiaan
Kebaikan
Anda yang terbaik!
Anda dipenuhi dengan senyuman
Kebahagiaan
Kebaikan
Anda adalah yang terbaik!
30
Be a better person today and happiness will be yours forever!
122
Jadi satu orang yang lebih bagus hari ini dan kebahagiaan adalah milik anda selama-lamanya!
Jadilah seorang insan yang lebih baik hari ini dan kebahagiaan akan menjadi milikmu selamanya!
31
When bad things happen again
I will fight another fight to make me calm again.
124
Bila perkara-perkara buruk berulang
Saya akan berjuang perjuangan berbeza membuat saya tenang semula.
Apabila perkara buruk sering berlaku
Aku akan terus berjuang to menenangkanku kembali.
32
To live in poverty will make me realise that life is more valuable than anything else.
126
Untuk hidup dalam kemiskinan akan membuat saya merealisasikan bahawa hidup lebih bernilai daripada ada apa-apa lagi.
Untuk hidup dalam kemiskinan menjadikan aku sedar hidup ini lebih berharga daripada apa-apa sekalipun.
33
Be a good person
Be the best!
128
Jadi seorang yang baik
Jadi yang terbaik!
Jadilah seorang baik
Jadi yang terbaik!
34
I have faith in you
I believe in you
Everything you do
Everything about you
130
Saya punya keyakinan terhadap anda
Saya percaya kepada anda
Segala yang anda lakukan
Semuanya tentang anda
Aku yakin dengan mu
Aku percaya akan mu
Semua yang kamu lakukan
Semua tentang dirimu
35
When you were young…
Your parents believe
You will be a good person
They were right
You are a kind-hearted person today…
132
Apabila anda muda
Ibu bapa anda percaya
Anda akan menjadi suatu yang baik [orang
Mereka betul
Anda seseorang baik hati hari ini
Apabila kamu masih anak-anak
Ibu bapa kamu percaya kamu akan menjadi insan yang baik
Mereka benar
Kamu adalah insan yang baik hati hari ini…
36
When I read,
I will remember.
When I understand,
 I will appreciate my life and others.
134
Apabila saya membaca,
Saya akan mengingatinya.
Bila saya faham,
Saya akan menghargai hidup dan lainnya saya.
Apabila aku membaca,
Aku selalu ingat
Apabila aku faham.
Aku akan hargai hidupku dan hidup orang lain.
37
Looking at the sky will make me want to reach it…
As such, I will work hard to get what I want.
136
Lihat langit akan membuat saya mahu mencapainya
Oleh itu, saya akan bekerja keras untuk mendapat apa saya mahu.
Melihat pada langit membuatkan aku ingin menggapainya…
Oleh itu, aku akan berusaha untuk mendapatkan apa yang aku inginkan.
38
The moment I see your smile…
Time will stop
Your smile has made me happy
To see you have changed
To be a better person…
138
Masa yang saya melihat senyuman anda…
Masa akan berhenti
Senyuman anda telah membuat saya gembira
Untuk melihat anda telah berubah
Untuk menjadi satu orang yang lebih bagus
Saat aku melihat dirimu tersenyum…
Waktu terhenti
Senyumanmu membuatkan aku gembira
Melihat kau sudah berubah menjadi insan yang lebih baik…

39
When you are in trouble…
Come to me
Share with me
I will try to understand
The trouble that you are facing…
140
Apabila anda dalam kesulitan
Datang kepada saya
Saham dengan saya
Saya akan cuba memahami
Kekacauan yang anda menghadapi
Apabila kau berada dalam kesulitan…
Datanglah padauk
Berbagilah kepadaku
Aku akan mencuba untuk mengerti kesulitan yang kau alami…
40
The best side of you will reveal when you do not realize it…
142
Pasukan terbaik anda akan mendedahkan apabila anda tidak menyedarinya…
Sisi baik kamu akan terlihat apabila kau sendiri tidak menyedarinya…


No comments:

Post a Comment

BBN3402Satu2019: Minggu 14 (DI SINI)

NOR FATIN ADLINA BINTI MOHD SALLEH 192777 DI SINI               Di sini saya ingin meluahkan rasa syukur dan gembira sa...