Thursday 14 November 2019

BBN3402Satu2019: Minggu 6


TERJEMAHAN QUOTES















NOR FAZILA BINTI ZAKARIA  NOR FATIN ADLINA BINTI                                                             MOHD SALLEH
192956                                               192777


CERITA TEMA: PERSAHABATAN
No.
Quotes Bahasa Inggeris
Bahasa Melayu
(Google Translate)
Bahasa Melayu
(Pembetulan)
Muka Surat
1
I am a human and I am not perfect
Accept me and love me
With no rejects…
With no regrets…
Saya seorang manusia dan saya tidak sempurna
Terima saya dan sayang saya
Dengan tidak menolak ...
Dengan tiada penyesalan ...
Aku seorang insan dan Aku tidak sempurna
Terima aku dan sayangi aku
Dengan tidak menolak...
Dengan tiada penyesalan...

4
2
A true friend will be there
for you…
for your failure…
and for your success…
Sahabat sejati akan berada di sana
untuk anda ...
untuk kegagalan anda ...
dan untuk kejayaan anda ...
Sahabat sejati akan berada di sini untuk mu...
untuk kegagalan mu...
dan untuk kejayaan mu...

46
3
Stay away from fake friends
Go for real friends, true friends and good friends…
Jauhi rakan-rakan palsu
Pergi untuk kawan sejati, sahabat sejati dan kawan baik ...
Hindari sahabat yang palsu
cari sahabat sejati, sahabat yang tepat dan sahabat yang baik...
67
4
The last memory I had with you
will just remain as a happy moment
that I cherished forever
Memori terakhir yang saya ada bersama anda
hanya akan kekal sebagai saat yang bahagia
bahawa saya dihargai selama-lamanya
Kenangan terakhir yang Aku ada bersama mu
hanya akan kekal sebagai detik yang bahagia
yang Aku hargai selama-lamanya
125
5
When you are in trouble…
Come to me
Share with me
I will try to understand
The trouble that you are facing…
Apabila anda menghadapi masalah ...
Datang ke saya
Berkongsi dengan saya
Saya akan cuba memahami
Masalah yang anda hadapi ...
Apabila kau dalam kesusahan...
Datang kepada ku
Kongsi kepada ku
Aku akan cuba memahami
Kesukaran yang kau alami...
140
6
You came to me today…
I am always here for you
To lend my ears
To listen to your stories…
Anda datang kepada saya hari ini ...
Saya sentiasa berada di sini untuk anda
Untuk meminjamkan telingaku
Untuk mendengar cerita anda ...
Kau datang kepada ku hari ini...
Aku akan sentiasa berada di sini untuk mu
Untuk meminjamkan telinga ku
Untuk mendengar cerita mu...
146
7
No matter how bad
You treated me
I will always welcome you with a big smile…
Tidak kira betapa buruknya
Anda merawat saya
Saya akan sentiasa mengalu-alukan anda dengan senyuman yang besar ...
Tidak kira betapa buruknya
Kau melayan ku
Aku akan sentiasa mengalu-alukan kau dengan senyuman...

147
8
A true friend
is a friend who understands you…
no matter how difficult the situation is…
Seorang sahabat sejati
adalah seorang kawan yang memahami anda ...
tidak kira betapa sukarnya keadaan ...
Seorang sahabat sejati
adalah seorang sahabat yang memahami mu...
tidak kira betapa sukarnya keadaan itu...
154
9
A good friend
is when she/he
is not being judgemental towards you.
Kawan baik
adalah ketika dia / dia
tidak menghakimi anda.
Sahabat yang baik
adalah ketika dia
tidak menghakimi terhadap mu.
155
10
You came to me to be my friend…
and I accepted…
You left me…
without saying a word…
Anda datang kepada saya untuk menjadi kawan saya ...
dan saya menerima ...
Anda meninggalkan saya…
tanpa mengatakan perkataan ...
Kau datang kepada ku untuk menjadi sahabat ku...
dan Aku menerima...
Kau tinggalkan ku...
tanpa mengucapkan kata...
163








1.    Aku seorang insan dan Aku tidak sempurna
Terima aku dan sayangi aku
Dengan tidak menolak...
Dengan tiada penyesalan...

2.    Sahabat sejati akan berada di sini untuk mu...
untuk kegagalan mu...
dan untuk kejayaan mu...

3.    Hindari sahabat yang palsu
cari sahabat sejati, sahabat yang tepat dan sahabat yang baik...

4.    Kenangan terakhir yang Aku ada bersama mu
hanya akan kekal sebagai detik yang bahagia
yang Aku hargai selama-lamanya

5.    Apabila kau dalam kesusahan...
Datang kepada ku
Kongsi kepada ku
Aku akan cuba memahami
Kesukaran yang kau alami...

6.    Kau datang kepada ku hari ini...
Aku akan sentiasa berada di sini untuk mu
Untuk meminjamkan telinga ku
Untuk mendengar cerita mu...

7.    Tidak kira betapa buruknya
Kau melayan ku
Aku akan sentiasa mengalu-alukan kau dengan senyuman...

8.    Seorang sahabat sejati
adalah seorang sahabat yang memahami mu...
tidak kira betapa sukarnya keadaan itu...

9.    Sahabat yang baik
adalah ketika dia
tidak menghakimi terhadap mu.

10. Kau datang kepada ku untuk menjadi sahabat ku...
dan Aku menerima...
Kau tinggalkan ku...
tanpa mengucapkan kata...








CERITA TEMA PERSAHABATAN (QUOTES 10)
SAHABATKU AMIRAH!

            Aku dan Amirah merupakan sahabat baik sejak dari bangku sekolah rendah lagi. Keakraban kami menjadikan kami dikenali sebagai saudara kembar. Ke mana-mana aku pergi, aku sentiasa bersama Amirah. Dialah tempat aku mengadu. Dialah segalanya bagiku selepas keluargaku.  Setiap petang, setelah pulang dari sekolah kami akan sentiasa bermain di taman permainan di hujung kampung.  Aktiviti ini berlarutan sehingga kami memasuki sekolah menengah. Sebelum kami menghadapi peperiksaan SPM, kami akan bersama-sama mengulangkaji di perpustakaan. Bersama-sama berkongsi ilmu yang ada. Tetapi, semuanya telah berubah dengan sekelip mata. Aku terpana. Aku terkedu. Kau telah pergi  meninggalkanku tanpa sebarang kata. Tenanglahkau disana Amirah. Aku akan sentiasa merinduimu.











CERITA TEMA: CINTA
No
Qoutes Bahasa Inggeris
Bahasa Melayu
(Google Translate)
Bahasa Melayu (Pembetulan)
Muka surat
1
Two words for an everlasting love SINCERITY and LOYALTY
Dua perkataan untuk cinta abadi SINCERITY and LOYALTY
Dua kata untuk cinta abadi iaitu KEIKHLASAN dan KESETIAAN
5
2
When you really miss someone and you cannot reach them…talk to God
Apabila anda benar-benar merindui seseorang dan anda tidak dapat menjangkau ... bercakap dengan Tuhan
Apabila engkau benar-benar rindu akan seseorang dan tidak mampu mendapatkannya… berdoalah kepada Tuhan
11
3
Love the people who treat you right…
always by your side…
Forget about the ones who do not…
Cinta orang yang merawat anda betul ... sentiasa di sebelah anda ...
 Lupakan orang yang tidak ...
Cintai dia yang benar-benar melayanmu dengan elok…
Yang sentiasa berada di sisimu
Lupakan mereka yang tidak berbuat begitu…
23
4
Never trust too much
Never give too much
Never love too much
To avoid being hurt the most!
Jangan terlalu percaya
Jangan berikan terlalu banyak
Jangan terlalu suka
Untuk mengelakkan diri daripada terluka!
Jangan terlalu mempercayai
Jangan terlalu banyak memberi
Jangan terlalu mencintai
Agar tidak terlalu sakit kemudian hari!
25
5
Your presence and your patience trigger my love for you…
Kehadiran anda dan kesabaran anda mencetuskan cintaku untuk anda ...
Kehadiran dan kesabaran engkau melahirkan cintaku buatmu…
83
6
Learn to accept others weaknesses to create a long lasting happiness
Belajarlah untuk menerima kelemahan lain untuk mewujudkan kebahagiaan yang tahan lama
Belajarlah untuk menerima kelemahan orang lain untuk membina satu kebahagiaan abadi
85
7
When you touch my heart…
I have opened a space
For you to reside
Apabila anda menyentuh hati saya ...
Saya telah membuka ruang
Untuk anda tinggal
Apabila engkau menyentuh hatiku…
Aku telah membuka ruang untuk kau isi
87
8
You are special
You are kind
You are the most precious person in the world!
Anda seorang yang istimewa
Anda baik hati
Anda adalah orang yang paling berharga di dunia!
Kau seorang yang istimewa
Kau seorang yang baik hati
Kau juga insan yang amat berharga bagiku di dunia ini!
119
9
If I can narrate my love to you,
I will be the happiest person in the world.
Jika saya dapat menceritakan cintaku kepada anda,
Saya akan menjadi orang yang paling bahagia di dunia.
Andai aku mampu meluahkan cintaku padamu,
Aku akan menjadi insan yang paling bahagia di dunia ini.
129
10
The memories that I had with you still linger in my mind.
I still miss you…
Kenangan yang saya alami dengan anda masih kekal dalam fikiran saya.
Saya masih merindui awak…
Kenanganku bersamamu masih segar di ingatanku.
Aku masih rindu padamu…
164


1.           Dua kata untuk cinta abadi iaitu KEIKHLASAN dan KESETIAAN

2.       Apabila engkau benar-benar rindu akan seseorang dan tidak mampu mendapatkannya…
berdoalah kepada Tuhan

3.       Cintai dia yang benar-benar melayanmu dengan elok…
Yang sentiasa berada di sisimu
Lupakan mereka yang tidak berbuat begitu…

4.       Jangan terlalu mempercayai
Jangan terlalu banyak memberi
Jangan terlalu mencintai
Agar tidak terlalu sakit kemudian hari!

5.       Kehadiran dan kesabaran engkau melahirkan cintaku buatmu…

6.       Belajarlah untuk menerima kelemahan orang lain untuk membina satu kebahagiaan abadi
7.       Apabila engkau menyentuh hatiku…
Aku telah membuka ruang untuk kau isi

8.       Kau seorang yang istimewa
Kau seorang yang baik hati
Kau juga insan yang amat berharga bagiku di dunia ini!

9.       Andai aku mampu meluahkan cintaku padamu,
Aku akan menjadi insan yang paling bahagia di dunia ini.

10.     Kenanganku bersamamu masih segar di ingatanku.
Aku masih rindu padamu…








CERITA TEMA CINTA (QUOTES 4)
LUKA DI HATI

Sungguh aku tidak pernah terfikir ini semua akan berlaku dalam percintaan aku dan dia. Teganya dia tinggalkan aku seolah-olah aku tidak pernah dicintai dan dihargai. Kau tahu aku melihat semua itu. Kau juga tahu aku menangis dalam diam, tapi kau masih dengan sandiwara seolah-olah aku ini bukan manusia yang punya perasaan. Aku redha dan akanku lalui semua ini dengan mandiri dan kekuatan yang belum pernah kau lihat. Itulah diriku yang sebenar! Pergilah engkau bersamanya. Jangan pernah datang kembali. Moga-moga ini menjadi satu titik tolak hidupku ke arah yang lebih baik. Semoga kau sentiasa berbahagia dengannya. Sesungguhnya, itu yang aku doakan buatmu kasih…





No comments:

Post a Comment

BBN3402Satu2019: Minggu 14 (DI SINI)

NOR FATIN ADLINA BINTI MOHD SALLEH 192777 DI SINI               Di sini saya ingin meluahkan rasa syukur dan gembira sa...